Tieto informácie sú zverejňované spoločnosťou Flexicomm, s.r.o. (ďalej aj ako „spoločnosť Flexicomm“) na základe § 42 ods. 1 zákona č. 351/2011 Z.z. o elektronických komunikáciách (ďalej „Zákon“) v spojení s čl. IV. bod 2 ods. 1 Všeobecného povolenia č. 1/2014 vydaného Úradom pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb.
1. Identifikačné údaje podniku
Obchodné meno: Flexicomm, s.r.o.
Sídlo: Prachatiká 1798/19, 96001 Zvolen
IČO: 36849596
DIČ: 2022478458
IČ DPH: SK2022478458
IBAN SK89 0200 0000 0023 8077 5754
Zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, v oddieli: Sro, v zložke: 13790/S
2. Rozsah ponúkaných služieb
Spoločnosť Flexicomm poskytuje široké portfólio elektronických komunikačných služieb, pričom podrobnosti o celom portfóliu ponúkaných služieb sú k dispozícii na Predajných miestach spoločnosti Flexicomm a na www.flexicomm.sk, a to najmä v príslušných všeobecných podmienkach a v cenníkoch.
3. Štandardné zmluvné podmienky
Štandardné zmluvné podmienky poskytovania elektronických komunikačných služieb sú určené najmä vo všeobecných podmienkach a v cenníkoch pre príslušné služby.
Informácie o prípadnom minimálnom trvaní zmluvy (tzv. viazanosť) a o možnosti jej ukončenia sú uvedené v príslušných dodatkoch k zmluvám o poskytovaní verejných služieb (pričom dĺžka doby viazanosti je určená v závislosti od konkrétnej komerčnej ponuky), alebo v prípadoch bez viazanosti vo cenníkoch príslušných ku každej službe.
4. Štandardné ceny
Štandardné ceny s informáciou o poskytovaných službách a všetkých cenových položkách služieb, vrátane všetkých druhov užívateľských poplatkov za služby a servisných poplatkov, podrobností o uplatňovaných štandardných zľavách, osobitných a cielených systémoch taríf, ktorými sú tarify určené pre zdravotne postihnutých užívateľov, alebo pre užívateľov s osobitnými sociálnymi potrebami, poplatky alebo náklady účastníka súvisiace s koncovými zariadeniami, priame poplatky súvisiace s prenosom čísel alebo iných identifikátorov sú uvedené v cenníkoch k príslušným službám. Poplatky za koncové zariadenia.
5. Reklamačný poriadok a mechanizmy na urovnanie sporov
Reklamácia je písomné podanie, ktorým si, ako účastník, môžete uplatniť právo na reklamáciu vo veci vád týkajúcich sa služieb alebo tovarov, ktorých dodávateľom sme my, spoločnosť Flexicomm, s.r.o. Reklamačný poriadok týkajúci sa reklamácií elektronických komunikačných služieb spoločnosti Flexicomm je uvedený v príslušných všeobecných podmienkach.
Vašu reklamáciu týkajúcu sa fakturácie alebo nefunkčnosti služieb môžete podať týmito spôsobmi:
Spoločnosť Flexicomm má záujem a úsilie riešiť akýkoľvek prípadný spor s účastníkom prednostne mimosúdnou cestou, t.j. vzájomnou dohodou.
V prípade, že zákazníkove reklamačné konanie týkajúce sa tovaru alebo služieb bolo ukončené, a zákazník nie je spokojný s vyriešením reklamácie, môže sa s podnetom obrátiť na telekomunikačného ombudsmana, ktorý sa ním bude zaoberať. Riešenie sporu telekomunikačným ombudsmanom je mechanizmom urovnania sporov, ktorý je vedený spoločnosťou Flexicomm.
V prípade, že reklamačné konanie týkajúce sa výlučne elektronických komunikačných služieb bolo ukončené, a účastník nie je spokojný s vyriešením reklamácie, môže sa s podnetom obrátiť na Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb s návrhom na začatie mimosúdneho riešenia sporu v zmysle Zákona.
V prípade uznania reklamácie na tovar ma zákazník právo na jedno z nasledujúcich plnení: opravu tovaru, výmena tovaru, primeraná zľava z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy a vrátenie kúpnej ceny, a to všetko podľa okolností konkrétneho prípadu a v zmysle Reklamačného poriadku a platnej legislatívy.
V prípade uznania reklamácie na elektronické komunikačné služby má účastník v zmysle platnej legislatívy a príslušných všeobecných podmienkach právo na bezplatné odstránenie porúch v poskytovaní elektronickej komunikačnej služby, ktoré nezavinil a na vrátenie pomernej časti ceny za čas neposkytovania verejnej služby zavineného spoločnosťou Flexicomm; toto právo musí uplatniť u spoločnosti Flexicomm najneskôr do troch mesiacov po obnovení poskytovania elektronickej komunikačnej služby.
6. Druhy ponúkaných servisných služieb
Aktuálne kontaktné údaje na servisné služby poskytované spoločnosťou Flexicomm nájdete na stránke Kontakty.
7. Informácie o zmenách podmienok
Spoločnosť Flexicomm bude informovať účastníkov o akýchkoľvek zmenách týkajúcich sa prístupu k službám a aplikáciám alebo ich používania spôsobom ich zverejnenia na www.flexicomm.sk. V prípade podstatných zmien zmluvných podmienok spoločnosť Flexicomm v zmysle platnej legislatívy a spôsobom stanoveným v príslušných všeobecných podmienkach oznámi účastníkovi najmenej jeden mesiac vopred podstatnú zmenu zmluvných podmienok a zároveň ho informuje o jeho práve odstúpiť od zmluvy o poskytovaní verejných služieb bez sankcií, ak účastník tieto zmeny neakceptuje. Oznámenie podstatnej zmeny zmluvných podmienok je spoločnosť Flexicomm oprávnená urobiť písomne, elektronickou poštou, SMS správou alebo telefonicky. Oznamovacia povinnosť je splnená aj oznámením účastníkovi, že došlo k podstatnej zmene zmluvných podmienok a kde sa s týmito zmenami môže podrobne oboznámiť.
8. Informácie o postupoch zameraných na meranie, riadenie prevádzky a kvalitu služby
Informácie o postupoch uplatňovaných spoločnosťou Flexicomm, zameraných na meranie a riadenie prevádzky, s cieľom predchádzať tomu, aby sa naplnila alebo presiahla kapacita sieťového pripojenia, a o tom, ako by tieto postupy mohli vplývať na kvalitu služieb, ak sú uplatňované vo vzťahu k príslušnej službe, sú uvedené vo všeobecných podmienkach k príslušnej službe a najmä v príslušnej časti cenníka pre danú službu.
Kvalita služby (angl. Quality of Service, QoS) je termín používaný pre riadenie dátového toku v telekomunikačných a počítačových sieťach pomocou množiny nástrojov (technológií), ktoré na rôznych vrstvách referenčného ISO/OSI modelu riadia sieťovú komunikáciu. Nasadením QoS môžeme ovplyvniť tieto vlastnosti dátového toku:
Bandwidth – šírka pásma.
Delay – odozvu medzi odoslaním a prijatím IP paketu.
Packet loss – stratovosť IP paketov.
Spoločnosť Flexicomm uplatňuje QoS vo forme tzv. differentiated services pomocou ktorej chce zaistiť, že zákazníci síce zaregistrujú určité spomalenie, ale nedôjde ku stavu, kedy by bolo skoro nemožné jeho služby využívať.
Proklamovaná rýchlosť služby Internet je tá rýchlosť, ktorá je uvedená v marketingových materiáloch a cenníku. Proklamovaná rýchlosť je zároveň aj maximálna rýchlosť sťahovania a odosielania dát v rámci služieb prístupu k internetu, ktorú môže užívateľ očakávať, že ju bude mať k dispozícii pri prístupe k službe minimálne raz denne, a to v čase od 00,00 hod. do 24,00 hod. Pokiaľ nie je uvedené inak, bežne dostupná rýchlosť je vyjadrená ako 90% maximálnej rýchlosti, a ktorú má úžívateľ k dispozícii minimálne 90 z času počas každého súvislého 4-hodinového intervalu. Minimálna rýchlosť je vyjadrená ako 40% z maximálnej rýchlosti. Maximálna prenosová rýchlosť je teoreticky dosiahnuteľná rýchlosť meraná na transportnej vrstve výlučne v sieti Flexicommu. Dosiahnutie tejto rýchlosti Flexicomm koncovým užívateľom negarantuje; tým však nie sú dotknuté práva súvisiace s uplatnením prostriedkov nápravy. Dosiahnutie uvedených rýchlostí internetového prístupu je možné za bežných prevádzkových podmienok Siete (bez úplných alebo čiastočných výpadkov, vyplývajúcich z vopred nepredvídateľných a náhodných okolností dočasného charakteru mimo kontroly Flexicommu, ako aj plánovaných odstávok Služby internetového prístupu). Významné odchýlky od Maximálnej rýchlosti môžu na čas trvania významnej odchýlky obmedziť alebo znemožniť využívanie dátovo náročnejších obsahov. Uvedené charakteristiky a hodnoty jednotlivých druhov rýchlostí sú na strane Účastníka podmienené spôsobom a kvalitou pripojenia koncových zariadení, ich rýchlosťou, kvalitou a množstvom. Na kvalitatívne parametre Služby vplýva zaťaženosť serverov, na ktoré sa Účastník pripája, technické parametre zariadení a siete ako aj počet Účastníkov zapojených v danej lokalite; čím viac Účastníkov spolu používa šírku pásma v rovnakom časovom okamihu, tým je bežne dostupná rýchlosť nižšia. Poskytovateľ neposkytuje “špecializované služby” uvedené v článku 3 ods. 5 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady 2015/2120, tieto služby žiadnym spôsobom nereguluje preto Užívateľ môže využiť “špecializované služby” v rámci parametrov jemu poskytovanej Služby prístupu k internetu.